Choď na obsah Choď na menu

prerabka jawa350

Začala to tým že som kúpil Jawu 350-460. chcel som na prerabku presne túto motorku pretože od ostatných Jaw 350 mala v predu kotúčovú brzdu a bezkontaktové zapalovanie. Našiel som na inzeráte motorku ktora vyhovovala a bola z neďalekej dediny. Jediné v čom som videl problém bola biela farba motorky. Pri prepise som sa pýtal na cenu ak by som chcel zmeniť farbu. Policajt mi povedal že ma to vyjde cca 70eur. Neskor som sa rozhodol nechať bielu farbu. Na internet som dal inzerát že kúpim nádrž blatníky a podobne súčiastky na chopper. Po asi 2-3 týždňoch mi volal jeden človek vraj ma doma veľa súčiastok s choppra a býva o dve dediny odo mňa. Kúpil som dve nádrže z yamaha virago 1100, zadný chromovy blatník, smerovky, zrkadla, riadidlá, a vela dalšich drobnosti. Doma som skúsil nádrž dať na rám a hneď dobre pasovala. Mohol som začať prerábať. Ako prvé som rozrezal a predĺžil zadnú kyvačku. Motorka sa tým znížila a zmenilo sa jej tažisko. Ako druhé prišlo na radu upevnenie nádrže. V predu som ju trochu zdvihol a doma na sústruhu spravil presný valček na ktorý som dal gumu a v zadu spravil podobnú vec aby som aby aj tam bola nádrž upevnená cez gumu. Potom som umiestnil horne úchyty tlmičov ešte pár cm vyššie nech mi motorka ešte trošku klesne. Ďalej som priamo na kostru pripáskoval krabicu aby som videl ako mi pojdu  bočne podsedadlové kaslíky . Tie som spravil z laminátu ktory som dával priamo na opáskovanú kostru. Na výrobu sedanky som použil starú bedničku. Z nej som vyrezal cely spodok aby som mal kus rovného plastu. Naň som nakreslil šírku kostry už aj s kaslikmi a ohol pričom som dostal s toho v podstate plastové účko ktoré som ďalej už len poobriezal do tvaru aký som chcel. Na pripravený tvar som prilepil molitan z autosedačky. Ten som poobriezal a vybrúsil. Zadne sedlo som robil tak isto ako predne. Zadny blatnik som musel dorábať z plechu aby presne pasoval pod sedanku a aby sa dala sedanka neskor oň prišrobovať. Predny blatnik som kupil z Harley Davidson a predne svetlo y Yamaha Dragstar. Aby som vyrobil padacie rámy ktoré mi budú presne pasovať na kostru musel som najskor vyrobiť ohýbačku. Tvar ramu som si spravil z tvrdého drótu aby som vedel presnú velkosť uhlov a neskor podla velkosti uhlov poohýbal trubku priemeru 22mm a privaril úchyty. Stúpačky som si navrhol a nakreslil ake som chcel a dal ich spraviť kolegovi v práci. Na výrobu výfukov som použil povodne športove tlmiče ktore boli na motorke ked som ju kupil. Našťastie som kúpil antikorovú rulu z vnútorným priemerom iba o pol milimetra vačšim ako vonkajši priemer tlmičou. Rulu som na konci zarezal pod 45 stupňovým uhlom tlmič vložil do nej a privaril. Kolienka výfukov som nechal povodne len som na ne privaril kus antikorovej rule z rovnakým priemerom a na konci rule privaril rulu z tlmičom ktorú som si predtým nachystal. Elektriku mi robil moj brat podla toho ako som ju chcel spraviť. Spinaciu skrinku som kupil v internetovom obchode a taktiež aj tlačidlo na výstražné smerovky. Ďalej som k tomu pridal alarm a radio na pamaťové karty.Motorka už bola v celku hotová a bolo ju treba vyskúšat. Skúšali sme ju s brachom asi o 3 v noci keď sme dorobili elektriku. Bol to úžasný pocit. Už bolo treba len podorábať drobnosti ako zadnú opierku držiak na tachometer a spinaciu skrinku držiaky na brašne stojan úchyty na rádio a repráky a úchyty  na stupačky. Po dorobení posledných drobnosti som musel motorku rozobrať odstraniť z nej farbu a začať striekať. Stojan držiak na tachometer a spinačku padaky a držiak na svetlo som opieskoval a dal nachrómovať. Kostru nadrž a všetko ostatne som musel zbaviť farby. Aby to bolo pekne nastriekané spravil som si doma malu bezprašnú miestnost kde som všetko striekal poliuretanovou farbou . Nádrž a bočne kasliky som najskor nastriekal čiernou farbou ponaliepal na to pismeno R zo šipkami čo je moj znak ktorý som vystrihol z kusu lepiaceho papiera. Ponaliepal som to na nadrž a bočne kasliky a prestriekal bielou poliuretanovou farbou a hned s tým aj predný a zadný blatník. Mojim známim a priateľom som dal za úlohu vymyslet názov pre motorku. kedže mala byť čisto biela tak najlepši názov čo ju vystihoval bol  VIRGIN. Nazov vymyslela jedna super kamaratka a hneď sa mi zapačil. Po zaschnuti farbi som mohol začat skladať čisto biela farba nebola pre mňa nejako moc priťahujúca tak som rozmiešal ešte čiernu farbu ktorú som spravil redšiu a pofŕkal nou všetky biele časti. Rozhodol som sa že spravím jej krst. Musel som ju teda rýchlo skladať. Dal som spraviť nalepky VIRGIN. Posledne sučiastky som doskladaval iba par hodín pred krstom . Skoro všetci pozvaný prišli na čas. Samozrejme kamarati ktorý mali motorky museli povinne prist na motorkách. Všetci ich odstavili na dvore v dvoch radoch aby bolo uprostred nich miesto kade možem potom íst. Všetci nedočkavo čakali kedy sa to začne a ja predstavim svoju VIRGIN nikto ju totižto dovtedy nevidel okrem brata a rodičov. Bola zamknutá v garáži a čakala na odhalenie. Keď prišli všetci ktorý mohli postavili sa pred garáž a netrpezlivo čakali. A v tom to prišlo. Šiel som do garáže zapol radio na motorke kde som mal pripravene ACDC. Pustila sa hudba otvorili sa dvere garáže a ja som vyšiel s motorkou. všetci odzerali a obdivovali. Po chvilke sme s kamaratmi sadli na motorky a šli sme sa previesť na 15 minut aby bol jej krst právoplatný. Ja na mojej VIRGIN som šiel cely čas prvý a za mnou ostatný. Po príchode domov som motorku odstavil pred garážou. Všetci sme sa okolo nej zišli. Krstilo sa s whiskey. Každý si povinne musel dat na jej počesť a samozrejme aj motorka bola obliata s whiskey . Dostala nalepky so svojim menom. Krst trval od 4 poobedia do 5 rana. Dúfam že sa vám moj pribeh pačil a pripadne že vám vnukol nejaký nápad. Ak by ste potrebovali s niečim pomoct neváhajte a kontaktujte ma. Velmi rád vam pomožem aby ste si splnili svoj sen tak ako som si ho splnil ja :) 

 

Náhľad fotografií zo zložky prerabka jawa350